Kronstadt. Povestea

Inspiratia acestui articol a fost data de Hotel Royal Poiana Brasov 1

Este un articol despre:

Brasov,Deloc intamplator plasat in centru.
Kronstadt. Interpretarea viselor
Poiana Brasov. Povestea.

 

Brasov,Deloc intamplator plasat in centru.

Spun adesea despre Brasov ca este plasat in centru.
Sunt corectat imediat de cerebrali: “aproape de centru”.

Pozitionarea Brasovului in centru,  nu este deloc intamplatoare as raspunde, evident cerebral.
exemplificand cu numarul de delegatii facute in, respectiv din Brasov.
Ba mai mult as putea restrange centrul, la dumul Poienii, pe care eu il numesc Uber Kronstadt.
Daca nu-i suficient, delegatiile in Brasov implica facturi de cazari / restaurante situate intre Poiana si Sergiana inclusiv.

Si e logic deoarece daca ai trecut de bellevue, iti vei rezerva hotelul pe acolo. Astfel castigi o pozitie privilegiata. Cel putin in trafic. considerand pozitionarea santierului.2

In cazul celor emotionali le-as raspunde astfel:

Kronstadt. Interpretarea viselor

Un mic dejun matinal, si eram deja coborati pe Republicii.
Sotia a ramas savureze un capucino dupa micul dejun.

Fiica-mea, la acea vreme, se lupta de ceva timp cu literele, le stia pe toate insa cand acestea se adunau in cuvinte…lupta era destul de obositoare.

Soarele lumina diagonal strada, noi penduland cand pe partea dreapta, unde era cald, dar te orbea lumina,
cand pe stanga unde, acoperit de umbra cladirilor, distingeai forfota celor care deschideau terase, sau petrecaretilor care serpuiau spre un somn bun.

Urma sa cumparam ceva, nu stiam inca ce.

La un moment, arat fiica-mi cateva litere mari pe o stanca, ma corecteaza si-mi spune ca sunt mici.
Asa-i, pentru copii literele de pe Tampa sunt de-o schioapa, pentru adulti par uriase.

Fiecare litera era analizata si spusa, una-doua au avut un semn de intrebare dupa ele….

Apoi s-a format cuvantul. Avea doua accente si din vocea Piticaniei se sesiza si semnul mirarii.

Adica noi suntem in Brasov?! ma intreaba Pitica

Da, spun eu, suntem in Brasov, si ai mai fost aici.

Desi Poiana si Brasovul au mai fost vazute de cateva ori , acum amintirile fetei aveau un nume, o pozitionare.

Pana in acea zi, fiica-mea incerca sa-mi aminteasca o vacanta povestindu-mi de locul ala in care si-a facut o prietena cu par galben,
unde am jucat fotbal cu un capac de plastic, sau unde a mancat o prajitura cu o crema roz.

Hotelul din Poiana era descris, nu dupa nume sau locatie ci astfel:

Hotel Royal poiana Brasov

“Ca sa intri in hotel….urci 5 trepte de pitic, apoi facai pauza de trei pasi, apoi mai urcI 4 trepte de pitic.
Apoi te intorci asa….urci 10 trepte si intri in hotel”

Deh, seamana cu maica-sa, are talent la cifre si ma citeste instant cand nu am inteles nimic.

Si continua: “Aveau 6 perne in camera!!!!”

De parca detaliul asta ma ajuta.

Apoi imi aducea cate o jucarie si lamurim UNDE era acea vacanta.

De aceasta data vacanta era pozitionata geografic.
Din punctul meu de vedere chiar in centrul inimii mele. Am luat o piatra pretioasa, se afla intr-un saculet rosu, am luat si pentru mami ceva. Apoi am mancat si o prajitura.
Pentru fiica-mea cuvintele citite aveau poveste, aveau un sens mai larg, aveau emotii.

Pentru fiica-mea era prima vacanta pozitionata, la nivel de oras. Un oras usor de recunoscut. Doar avea numele scris ca pe un ecuson de scoala.

 

Poiana Brasov. Povestea.

Vacanta ideala este greu de imaginat. Daca iti reuseste imaginatia, realitatea de va ului.

Pentru copii Poiana Brasov este cea in care pentru intrarea in hotel faci pasi de pitic.

Pentru parinti e hotelul unde poti bea un capucino pe tereasa, aruncand un un ochi catre locul de joaca.

Pentru copii, locul de joaca, inseamna locul ala  cand incercand topoganul a cazut in fund.
Pentru parinti e locul de la 1 km si ceva unde, in urma cu catva ani, dandu-se cu placa si-au rupt fundul…

Pentru copii e locul in care literele formeaza cuvinte.
Pentru parinti e locul unde se redescopera cartile.

Pentru adulti hotel Royal este Uber Kronstadt
Pentru copii Royal se leaga, ca intr-un basm de regi regine si printese, din Germania, Kron-stadt, un siret mai lung este cat  Seil-Strase.

Pentru adulti cat si pentru copii, un snitel si un cremsnit te indeamna la un mars catre biserica neagra,
Pentru copii snitzel, Cremvusti, cremshnit sunt colegii de joaca ai Printesei din Germania pe care o cheama Swartz Kirche si locuiesc cu totii in Zentrum.

Imaginatia este depasita de experientele regale.


1. [Hotel Royal este locul galei Super-Blog, Aparitia articolului fiind datorata probei a sasea din cadrul Super-Blog  2017 ]

2. [Prin pozitie privilegiata se poate intelege orice. Sa zicem ca faci mai putin de la hotel la santier, decat daca ai alege un hotel de jos, prize si birou vei gasi pentru laptop si telefoane, apropierea de zona de interes este insa unica]

Leave a Reply

